6. maj 2025, 9.00-16.30
Sted: Nørre Voldgade 106, 5. 1358 København K
Med udgangspunkt i forskellige former for markedsføring får du gode råd, når vi gennemgår de former for markedsføring, som typisk giver anledning til spørgsmål i praksis ved tilrettelæggelse og gennemførelse af markedsføringskampagner.
Dagen giver dig indblik i:
- den nye bødemodel i markedsføringsloven, som har mange lighedstræk med GDPR-bødemodellen
- nye regler i markedsføringsloven om gennemsigtighed ved onlinetransaktioner
- Forbrugerombudsmandens kvikguide om grøn markedsføring/greenwashing
- hvad er ’god markedsføringsskik’ og ’god erhvervsskik’?
- hvad er status på nye regler i ePrivacyforordningen?
- hvilke tilfældegrupper er mest typiske, hvad angår vildledning, og hvad gælder særligt i forhold til markedsføring af fx besparelsesudsagn/prismarkedsføring samt miljøudsagn og greenwashing?
- hvad bør du være opmærksom på med hensyn til skjult reklame fx brug af bloggere, influencere, sociale medier og apps?
- hvornår må du henvende dig til nogen pr. mail eller telefon i markedsføringsøjemed (permission marketing)? Hvordan skal du formulere en samtykketekst?
- hvordan må du bruge personoplysninger som led i markedsføring? Hvilke særlige forpligtelser gælder ifølge persondataforordningen?
- hvilke muligheder har du for at kommunikere sammenligning af produkter/tjenesteydelser?
- hvad må du (ikke) frit anvende fra internettet? Hvad gælder i forhold til YouTube?
- hvad skal du være opmærksom på, når du markedsfører præmiekonkurrencer og andre salgsfremmende tiltag?
- hvad er din risiko ved en konkret kampagne, og hvilke sanktioner kan du møde? Hvad er Forbrugerombudsmandens rolle, og hvordan håndterer du henvendelser fra Forbrugerombudsmanden?
- hvornår skal du særligt være opmærksom på de forpligtelser, der følger af forbrugeraftaleloven?