Djøf indgår forlig i bonussag

Djøf, der repræsenterer de tre tidligere medarbejdere i Energi Danmark, har i dag indgået forlig i den såkaldte ”bonussag”.

20.12.2023

Djøf, der er de tre medlemmers faglige organisation, indgav i foråret stævning til retten i Aarhus i bonussagen som, særligt på grund af bonussernes størrelse, skabte stor debat og samfundsmæssig interesse.

”Og det forstår vi godt i Djøf” udtaler afdelingschef Kia Philip Dollerschell.

”Det er klart, at en sag af denne karakter deler vandene, for der er store beløb i spil. Men for Djøf handlede sagen dybest set ikke om bonussernes størrelse, men om at bistå vores medlemmer – og det gør vi uanset om bonussen er på 3.000 eller 300 millioner. Som faglig organisation kæmper vi netop for, at medarbejdere skal kunne støtte ret på de aftaler, man indgår med virksomhedens direktør.

Det er også klart, at en sag af denne karakter er egnet til at parterne afsøger enhver forligsmæssig løsning, og vores medlemmers behov har hele tiden været, at man fandt en rimelig løsning. Det er nu lykkedes og både vi og vores medlemmer er glade for, at de nu kan komme videre med deres liv og karriere” siger Kia Philip Dollerschell.

Med dagens aftale er sagen endelig afsluttet, og parterne har aftalt, at de ikke offentligt kommunikerer yderligere om sagen og forliget.

Medlemmerne udtaler:

De tre tidligere medarbejdere udtrykker tilfredshed med at have fundet en løsning på denne uoverensstemmelse. Deres primære fokus i beslutningsprocessen har været ønsket om afslutning og afklaring, således at de kan komme videre med deres arbejde for den grønne omstilling. Om deres mangeårige karrierer i Energi Danmark udtrykker de glæde og tilfredshed - og ikke mindst stolthed over de opnåede trading-resultater.

Djøf har ikke yderligere kommentarer til sagen.