Nu åbner Djøf Forsikring

Djøf åbner 1. januar 2023 Djøf Forsikring i samarbejde med Købstædernes Forsikring. Dermed trækker Djøf forsikringsydelserne tættere til de øvrige medlemstilbud. Medlemmerne efterspørger attraktive og skræddersyede forsikringer, der passer til deres livssituation - det kan vi tilbyde nu, siger Tomas Therkildsen, adm. direktør i Djøf.

02.01.2023

De 110.000 medlemmer af Djøf kan nu få bedre og mere skræddersyede forsikringer.

- 1. januar åbnede vi Djøf Forsikring. Vi tror på, at vi kan give medlemmerne et konkurrencedygtigt forsikringsprodukt, der matcher den enkeltes ønsker og behov. Og vi har mærket en meget stor interesse for initiativet, siger Tomas Therkildsen, adm. direktør i Djøf.

Han fortæller, at Djøf har indgået et samarbejde med Købstædernes Forsikring fra årsskiftet om at tilbyde de 110.000 medlemmer attraktive forsikringstilbud via Djøf Forsikring.

- Købstædernes Forsikring er kendt for sit høje serviceniveau og konkurrencedygtige produkter. Djøfs medlemmer efterspørger attraktive og skræddersyede forsikringer, der passer til deres livssituation - for eksempel ved overgangen fra at være studerende til erhvervsaktiv, eller når man stifter familie. Og ligesom Djøf er Købstædernes Forsikring en medlemsejet organisation. Det ser vi som en stor fordel. Blandt andet fordi et overskud på forsikringsdelen kommer medlemmerne til gode og ikke skal udbetales til en aktionærkreds, pointerer Tomas Therkildsen.

Anders Hestbech, adm. direktør i Købstædernes Forsikring, ser også frem til det nye samarbejde:

- Gensidig tillid og fælles værdier er i vores øjne vigtige elementer i et stærkt partnerskab. Derfor ser vi frem til samarbejdet med Djøf, der bygger på samme værdigrundlag som os, nemlig at vi udvikler os sammen med medlemmerne. Alt hvad vi gør, skal mærkes af medlemmerne. Det er et godt fundament for et samarbejde, og vi tror på, at vi sammen kan skabe et Djøf Forsikring, der kan danne grobund for langvarige relationer og give økonomisk tryghed for medlemmerne i alle faser af livet.

Med beslutningen om at etablere Djøf Forsikring afbryder Djøf samtidig 36 års samarbejde med Codan om at tilbyde forsikringer til Djøfs medlemmer. Samarbejdet med Codan stoppede ved udgangen af 2022.

For studerende og dimittender sker der ikke indholds- eller prismæssige ændringer. De vil automatisk komme med over i Djøf Forsikring. De øvrige medlemmer, der i dag har tegnet forsikring hos Codan med Djøf-medlemsrabat, vil opleve, at rabatten bortfalder første gang, der skal betales efter 1. januar 2023. Og de skal nu tage stilling til, om de vil videreføre deres gamle forsikringer eller komme med over i Djøf Forsikring.

Yderligere kommentarer

Tomas Therkildsen, adm. direktør i Djøf, tlf. 20 42 80 23