Det er helt optimalt, når jeg kan hjælpe både kunderne og kollegerne
Jeg er UX og Servicedesigner. Når jeg tænker efter, tror jeg egentlig, at jeg altid har vidst, at det var den vej, jeg skulle.
Siden jeg var barn har jeg altid tænkt over, når noget ikke rigtig fungerede i forhold til at give brugerne en god oplevelse. Det kunne være nogle kasser i den lokale Netto, der stod dumt eller et skilt, der var placeret helt forkert.
Da jeg kom på universitetet blev jeg for alvor klar over, at det var inden for det digitale, jeg skulle arbejde. Helt klart med fokus på brugeroplevelser.
Mit mantra er, at det skal virke. Når man har det sådan, er Djøf et rigtig godt sted at arbejde. For her udvikler vi meget på basis af dialog og brug af hinandens forskellige fagligheder. Det mener jeg, er den eneste rigtige måde at skabe optimalt brugerdesign på, for ingen kan vide alting. Det gør det også sjovere at gå på arbejde.
Nej, det er ikke støvet og gammeldags
Når man arbejder i en fagforening, er der desværre en del, der tror, at det er totalt støvet og gammeldags. Det er helt forkert. Vi er virkelig ambitiøse på det digitale område. Vi er ekstremt bevidste om, at vi skal være knivskarpe på vores IT-løsninger, hvis vi skal give vores kunder, Djøf’s medlemmer, ordentlig value for money.
Hvis man er lidt nysgerrig, er en fagforening som Djøf også et godt sted at være, for man kommer til at skulle sætte sig ind i alle mulige ting.
Jeg har blandt andet været med til at udvikle en ny lønprofil, der bruges til rådgivning af medlemmerne, når de skal til lønsamtaler. Lønprofilen trækker på en masse data, vi har på det enkelte medlem, så medlemmet kun skal indtaste meget lidt. Vores kolleger i rådgivningen får så automatisk de opdaterede informationer, og så kan de med meget lidt forberedelse være klar til at rådgive medlemmet før en lønforhandling.
Det er lige sådan nogle løsninger, jeg elsker. Brugerne ved ikke engang, at deres liv er blevet nemmere, og vi har samtidig også gjort livet nemmere for vores kolleger i medlemsrådgivningen. Bedre oplevelser og bedre kvalitet. Så er jeg glad.