Medlemsopmand
Medlemsopmanden har til opgave at tage stilling til klager fra medlemmer over Djøfs afgørelser og sagsbehandling vedrørende medlemmernes egne forhold
Medlemsopmanden kan kun tage stilling i en sag, som allerede har været behandlet af Djøfs bestyrelse eller af Djøfs formand på vegne af bestyrelsen eller af Djøfs repræsentantskab.
Sagen må udelukkende dreje sig om et medlems egne forhold. Det kan fx være en klage over en medarbejders eller politikers adfærd, sagsbehandlingstiden og lignende.
Medlemsopmanden kan ikke tage stilling til klager over:
-
beslutninger af politisk eller økonomisk karakter truffet af Djøfs bestyrelse og Djøfs repræsentantskab
-
Djøfs kollektive interessevaretagelse
-
Djøf Efteruddannelse, Djøf Forlag eller JØP (Juristernes og Økonomernes Pensionskasse).
Medlemsopmanden kan i sin afgørelse udtale kritik af Djøfs afgørelser eller sagsbehandling og kan anbefale Djøf en bestemt handling. Medlemsopmanden kan ikke pålægge at ændre en afgørelse eller en sagsgang.
Professionelt bestyrelsesmedlem Merete Eldrup er den 29. april 2022 udpeget som Djøfs medlemsopmand.
Kommissorium for medlemsopmand i Djøf
Medlemsopmandens delberetning frem til 29.04.2022
Medlemsopmandens beretning fra den 30.04.2022
Behandling af klager til medlemsopmanden
Klagen skal sendes senest tre måneder efter, at Djøf har truffet en beslutning.
Klagen sendes pr. brev til:
Djøf
Gothersgade 133
1123 København K
Att.: Djøfs medlemsopmand
eller pr. mail til djoef@djoef.dk med angivelse af ”Djøfs medlemsopmand” i emnefeltet.
Djøfs sekretariat forelægger sagen skriftligt for medlemsopmanden med samtlige bilag og en sagsfremstilling.