]]>

Kursus

Strategiimplementering

Effektiv strategiimplementering er vejen til værdiskabende transformationer. Få hands-on-viden, redskaber og træning i at træffe de rigtige valg, når du skal implementere organisationens strategi.

Startdatoer

10/06-24
København K
28/10-24
København Ø

Varighed

3 dage
09:00-16:00

Pris

16.500 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender kurset sig til?

Du arbejder med strategiimplementering, og du skal være med til at sikre, at I omsætter ambitionerne i organisationens strategi til resultater.

Du ønsker, at forandringer skal skabe reel værdi, og du vil øge din forståelse for, hvad der driver succesfulde transformationer – og hvad der står i vejen for dem.

Du er fx leder/manager, faglig leder, områdeansvarlig, projektleder, strategikonsulent, strategiansvarlig eller udviklingskonsulent.

Du står enten i en proces, hvor en ny strategi er ved at blive formuleret, og ønsker at forstå dynamikkerne i implementering, eller du står med en færdig-formuleret strategi, som du nu skal implementere.

På kurset får du:

  • kendskab til de mest anvendte modeller til strategiimplementering
  • viden om drivere og barrierer for strategiimplementering
  • træning i metoder og værktøjer til at designe og gennemføre en strategiimplementering
  • forståelse for sammenhænge mellem de forskellige organisatoriske forudsætninger for strategiimplementering
  • øvelse i at bruge værktøjer på rigtige cases for strategiimplementering, inkl. din egen
  • mulighed for at arbejde med din strategicase og få sparring og feedback
  • en plan for implementering af din case, hvor du har identificeret risici og barrierer for implementering og gevinstrealisering.

Kursets indhold

På ’Strategiimplementering’ får du indsigt i, hvorfor transformationer er komplicerede, og hvad der ligger til grund for både de succesfulde og mindre succesfulde transformationer.

I løbet af tre dage får du hands-on-viden, redskaber og sparring til at træffe de rigtige valg, når du skal implementere organisationens strategi. Strategiimplementering er tæt forbundet med selve strategiformuleringen og strategiprocessen, og en væsentlig del af en succesfuld strategi handler derfor om at være tydelig omkring de strategiske til- og fravalg.

Der findes ikke én gylden model, som altid er den rette, men snarere en sammenhængende måde at tænke på og en ensartet tilgang, der kan understøtte dine muligheder for succes. Undervejs lærer du at oversætte kursets værktøjer til din egen organisatoriske kontekst, da vejen til succes i en transformation altid kræver en individuel tilpasning.

Efter kurset har du:

  • et stærkt udgangspunkt for at implementere strategier og forandringer
  • en tilgang og metodik til at planlægge og gennemføre processen
  • en konkret og skræddersyet implementeringsplan, inkl. risici og barrierer
  • en tilgang til strategiimplementering i din egen organisation og input til konkrete værktøjer/kapabiliteter, du kan bruge i flere sammenhænge.

Vælg startdato

  • Før start

    Du skal finde og medbringe en strategicase, som du kan arbejde med hele vejen gennem kurset. På selve kurset vil du få udleveret det materiale, vi gennemgår i løbet af dagene, bl.a. en række referencecases, som supplerer din egen case og giver holdet inspiration og retning i diskussioner undervejs.
    Læs mindre
  • Dag 1

    10. juni 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Gothersgade 133, 1123 København K

    På kursets første dag får du indsigt i de bagvedliggende drivere og barrierer for en succesfuld forandringsproces. Du bliver præsenteret for de mest anvendte og anerkendte modeller for strategiimplementering, og du får værktøjer til at designe og planlægge en strategiimplementering.

    Du arbejder med et udvalgt rammeværk for strategiimplementering med fem faste trin:

    1. Tydeliggør strategien.
    2. Foren ledelsen.
    3. Skab engagement.
    4. Afstem forpligtelser.
    5. Accelerér gevinstrealisering.

    Dagen giver dig:

    • indsigt i centrale antagelser og logikker omkring strategiimplementering
    • kendskab til de mest anvendte og anerkendte modeller til at implementere strategier
    • viden om fordele og ulemper ved arketypiske implementeringer
    • forståelse for og metoder til at analysere drivere og barrierer i strategiimplementering
    • indblik i forskellige metoder og værktøjer til at designe og gennemføre strategiimplementering
    • øvelser og diskussioner, der hjælper dig til at overføre metoderne til egen praksis. 
     
  • Dag 2

    11. juni 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Gothersgade 133, 1123 København K

    På kursets anden dag arbejder du videre med referencecases og din egen case. Du arbejder med de værktøjer, som du er blevet præsenteret for på dag 1. Gennem sparring, feedback og brainstorme i en læringsgruppe får du indsigter, som du bruger til et udkast til dit eget arbejde med strategiimplementering.

    Dagen giver dig:

    • metoder til og træning i modenhedsvurdering af egen organisation
    • indsigt i dilemmaer i strategiimplementering – de svære balancer
    • træning i de præsenterede tilgange og værktøjer i case-arbejde i mindre grupper
    • mulighed for at arbejde med din egen case og få sparring og feedback
    • en skitse til det overordnede procesdesign for strategiimplementering i din organisation.
  • Dag 3

    12. juni 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Gothersgade 133, 1123 København K

    På dag 3 binder vi indsigter og læring fra kursets første to dage sammen, og du vil ved dagens udgang stå med en samlet implementeringsplan for din strategi, inkl. en tidsplan.

    I implementeringsplanen har du forholdt dig til alle elementer i rammeværket, og du får feedback og sparring, både fra din læringsgruppe og fra underviserne.

    Dagen giver dig:

    • en detaljeret og skræddersyet implementeringsplan for din organisation
    • øvelse i at afdække mulige årsager til, at implementeringen ikke lykkes, og hvad du så gør
    • træning i at fremlægge et ledelsesoplæg om, hvordan du vil implementere strategien
    • input til at fastlægge Objectives and Key Results-design og -implementering.

Hvem underviser?

Troels Møller Grosen

Troels Møller Grosen
Partner i Implement Consulting Group

Troels har igennem de seneste 15+ år arbejdet med projekter inden for strategi, transformation og forretningsudvikling. Troels driver Implements udvikling af strategiværktøjer til politisk styrede organisationer. Han arbejder med organisationer, hvor komplekse interessentlandskaber og styringsmæssige bindinger ofte skal balanceres med behov for innovation, eksekvering og agilitet. Troels er uddannet cand.scient.pol. fra Københavns Universitet.
Mille Marcussen

Mille Marcussen
Senior- managementkonsulent i Implement Consulting Group

Mille har i mere end ti år arbejdet med projekter inden for forretningsudvikling, strategi og designdrevne processer og metoder. Milles tilgang er drevet af en generel nysgerrighed omkring at forstå komplekse problemer og hjælpe med at skabe reelle forandringer. Hun arbejder med afsæt i strategiværktøjer samt eksperimentelle og designdrevne tilgange, hvor hun sammen med kunder og brugere/borgere skaber og aktiverer viden og indsigt med blik for den forandring, det skal understøtte. Mille er uddannet cand.scient.soc. fra Københavns Universitet.

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Ikke-medlemmer
    19.000 kr. (ekskl. moms)
  • Medlemmer
    16.500 kr. (ekskl. moms)
  • Dato og tidspunkt
  • 10. juni kl. 9.00 - 12. juni kl. 16.00, 2024
  • Kursets referencenr.
  • 39278
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    10. maj 2024 kl. 09:00


    Afmeldingsfrist
    10. maj 2024
  • Yderligere info, kontakt
  • Margit Jørgensen

    Margit Jørgensen
    Kursusansvarlig
    maj@djoef.dk
    33 95 98 73

  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik.

Se alle