]]>

Arrangement

God klimakommunikation, undgå greenwashing

Bliv helt skarp på god, grøn kommunikation og få et unik indblik i de alle de kommunikationsopgaver der er i den grønne omstilling, når forfatter Astrid Haug fortæller om sin nye bog.

Hvad handler arrangementet om?

Går du med drømmen om at arbejde mere grønt? Eller har du allerede et job, hvor grøn omstilling fylder? På dette webinar bliver du klogere på greenwashing, når Klima- og bæredygtighedschef i Djøf, Thomas Kantsø interviewer Astrid Haug, der er aktuel med bogen ”Klimakommunikation, fra greenwashing til bæredygtig forretning”.

I bogen giver Astrid et bud på, hvordan du kan navigere i forhold til forbrugere, medier og andre interessenter, når du skal kommunikere om klimarelaterede tiltag. Virksomheder kan spille en afgørende rolle, ved at undlade at greenwashe når de kommunikerer om deres klimarelaterede tiltag, blandt andet ved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt ved at deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet. 

På arrangementet taler vi om:

  • at måden vi taler om klimaet på, gør en forskel
  • hvad har Olsen-banden, Bjarke Ingels og Apples nye CO2-neutrale ure til fælles?
  • hvordan vi bruger bruger konkrete modeller fra bogen i praksis.

I Djøf får vi mange spørgsmål om, hvordan man helt konkret kommunikerer i den grønne omstilling. Derfor vil det i slutningen af arrangementet være muligt at stille spørgsmål til Astrid, der er særdeles god til at kommunikere det grønne budskab, så det også kan bruges i dit arbejde.

Du er meget velkommen til at tilmelde en gæst og tage dem med til dette event. Det er gratis at deltage – også for ikke-medlemmer. De skal blot tilmelde sig.

Arrangementet har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Se alle