]]>

Netværk

Netværk om uformel ledelse

Bliv skarpere på din rolle som uformel leder og styrk dermed din position og dine handlemuligheder.

Startdato og sted

27. august 2024
Online

Varighed

3 møder
08:30-10:30

Pris

0 kr.
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender netværket sig til?

Netværket er for dig, der er leder uden personaleansvar og som har lyst til at blive klogere på din rolle sammen med andre. Din titel kan fx være konsulent, chefkonsulent, faglig koordinator eller projektleder. Det vigtigste er, at du har ansvaret for et område, som kræver, at du har det uformelle lederskab for nogle kolleger.

Du har mindst 5 års erfaring.

På netværket får du:

  • styrket din position som uformel leder
  • øget dine muligheder for at lykkes med dine opgaver
  • et fortroligt arbejdsrum, der udvikler dit lederskab
  • sparring og feedback på konkrete ledelsesdilemmaer.

Netværkets indhold

Skal du lykkes som uformel leder, skal du være god til at orientere dig opad, mod dine kolleger og samtidig have fokus på dig selv. Det er til tider en svær balancegang samtidig med, at du oplever krydspres både opgavemæssigt og kollegialt. I dette netværk får du tid og rum til at fokusere og drøfte de dilemmaer og gråzoner, der er aktuelle som uformel leder både i forhold til chefen, dine kolleger og dine egne værdier. 

Sammen arbejder vi ud fra tre temaer:

  • at lede opad
  • at lede kolleger
  • dit personlige lederskab.

Hvert møde tager udgangspunkt i et af de tre temaer, og på baggrund af korte oplæg og artikler får I mulighed for at drøfte og reflektere over emnet ud fra jeres hverdag. På møderne giver du dig selv koncentreret tid til at tale, reflektere og lære af egne og andres erfaringer med at lede i praksis. Både det, som virker, og det, som bøvler.

Tilmeld dig netværket og bliv mere bevidst om din rolle, dit ansvar og fokus og styrk din position som uformel leder.

Netværkets opbygning

  • netværket ledes af en erfaren konsulent og mødeleder
  • i alt 3 møde a 2 intensive timer
  • mindre gruppe med 12-18 deltagere. 

Netværket er fuldt faciliteret, og konsulenten har ansvaret for. at proces og indhold på møderne fungerer på et højt fagligt niveau, så du kan koncentrere dig om indholdet og samtalerne i netværket. 

Obligatorisk fremmøde

Din deltagelse i det første møde er obligatorisk og en forudsætning for at deltage i de øvrige møder, da vi her taler om netværkets spilleregler, bruger en del tid på at lære hinanden at kende og aftaler temaerne for de kommende møder. 

Vores erfaring er, at hvis du ikke deltager på første møde, har du mistet meget i forhold til resten af gruppen. Samtidig skaber det unødige forstyrrelser og gentagelser på møde 2 for de deltagere, der var med på møde 1. 

Oplysningsforpligtelse

Netværksgruppen har som et af sine primære formål at udvide deltagernes personlige netværk. Når du tilmelder dig en netværksgruppe hos Djøf, har vi derfor brug for at dele nogle oplysninger om dig med de øvrige deltagere, så I kan få mest muligt ud af netværket, og så facilitatorer/oplægsholdere kan forberede sig bedst muligt. 

Djøf udarbejder en deltagerliste med deltagernes navne, stillingsbetegnelser og ansættelsessteder og mailadresser (den, som du har oplyst ved tilmeldingen). Deltagerlisten udleveres til deltagere og facilitatorer/eventuelle oplægsholdere, ligesom der vil blive uddelt navneskilte og bordkort. 

Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i Djøfs privatlivspolitik.

Hvem faciliterer netværket?

Ulla Kirsten Grymer

Ulla Kirsten Grymer
Chefkonsulent, Djøf

Ulla er en erfaren facilitator og proceskonsulent. Hun har stor erfaring med at facilitere onlinenetværk og skaber varierede og lærerige møder, hvor der også er fokus på at styrke relationerne mellem deltagerne – skærmen til trods.

Ulla har desuden været ansat i Djøfs rådgivning, hvor hun har rådgivet Djøfs medlemmer om karriereovervejelser, løn og vilkår. 

ugr@djoef.dk

33 95 99 66

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Ikke-medlemmer
    2.900 kr.
  • Medlemmer
    0 kr.
  • Sted
  • Online
  • Netværkets referencenr.
  • 39036
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    20. august 2024 kl. 08:30
  • Yderligere info, kontakt
  • Julie Urth

    Julie Urth
    Netværkskoordinator
    juu@djoef.dk
    33959702

  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik. Læs også Djøfs privatlivspolitik for webinarer via Zoom.

    Din sikkerhed ved brug af Zoom
    Når du deltager i et online-arrangement, online-netværk eller online-kursus arrangeret af Djøf, vil det foregå via videotjenesten Zoom. Djøf har en virksomhedslicens og anvender Zoom Pro account. Læs mere om, hvordan Djøf anvender Zoom.

Se alle