13. november 2025, 9.00 - 16.00
Sted: Nørre Voldgade 106, 5. 1358 København K
På dag 3 sætter vi fokus på, hvordan du faciliterer værdiskabende virtuelle og hybride møder. Du får konkrete metoder og redskaber til at planlægge og facilitere fx projektmøder, statusmøder, team- og afdelingsmøder eller møder med eksterne samarbejdspartnere, der foregår online eller hybridt.
Dagen giver dig:
- indsigt i forskellige mødeformer – fysiske, virtuelle og hybride møder
- redskaber til at vurdere, om et møde skal være virtuelt, fysisk eller hybridt
- forståelse for virtuelle og hybride møders natur, deres begrænsninger og muligheder, og hvordan du faciliterer dem, så du sikrer aktiv og ligeværdig deltagelse
- introduktion til digitale involveringsmetoder som fx funktioner i Microsoft Teams, realtids-afstemninger og digitale whiteboards
- træning i onlinedokumentationsformater og digitale metoder
- redskaber til at håndtere uforudsete tekniske situationer i forbindelse med virtuelle møder.
Dag 3 foregår fysisk, men du skal medbringe en bærbar PC, da dele af undervisningen og træning i digitale værktøjer vil være online via Microsoft Teams. Arbejdsformen veksler mellem korte præsentationer, dialog i virtuelle og fysiske grupperum, involvering i Mentimeter og chat.
Vi demonstrerer forskellige involveringsmetoder og faciliteringsgreb undervejs og viser, hvorfor vi bruger dem. Sidst på dagen afprøver vi i fællesskab metoder til gode hybride møder, der skaber engagement og ligebyrdig deltagelse. Du får mulighed for at planlægge og afholde dele af et online- eller hybridmøde og øve dig i at bruge udvalgte digitale involveringsmetoder.
Inden dag 4 afprøver du udvalgte metoder i din egen organisation med udgangspunkt i dine læringsmål. Du arbejder også med at færdiggøre en drejebog for et møde.