]]>

Kursus

Din senkarriere - 1:1-samtaleforløb

Hvordan skaber du en attraktiv senkarriere til glæde for dig selv og din arbejdsplads? Opnå afklaring, overblik og livskvalitet gennem et individuelt forløb med fokus på dine sidste år på arbejdsmarkedet.

Startdatoer

Varighed

6 møder á 1,5 - 2 timer
Startdato aftales individuelt

Pris

29.500 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Hvem henvender kurset sig til?

Du er i sidste del af din karriere og ønsker at fortsætte et engagerende og meningsfuldt arbejdsliv. 

Du ønsker afklaring af, hvordan du kan forme din senkarriere, og måske er du i tvivl om, hvor længe du ønsker at blive på arbejdsmarkedet. 
 

På kurset får du:

  • et fortroligt refleksionsrum med en professionel samtalepartner
  • afklaring af, hvad der er vigtigt for dig i den sidste del af din karriere 
  • et klart billede af din motivation, dine jobønsker og konkrete handlepunkter
  • overblik over, hvilket arbejdsliv der passer til dine værdier og interesser, din energi og livsfase
  • indsigt og kompetencer til at tage en dialog med din arbejdsgiver om din senkarriere 
  • nye perspektiver på din rolle og identitet i arbejdslivet – og i livet generelt
  • refleksioner over livskvalitet og rammer for tilværelsen efter et lønnet arbejde
  • vished, overblik, handlekraft – og en klar plan.
 

Kursets indhold

Hvordan skal den sidste del af din karriere forme sig, hvor længe ønsker du at blive på arbejdsmarkedet, og hvad skal der egentlig ske bagefter? Jo mere afklaret du er, jo bedre kan du være med til at forme din senkarriere og bidrage med dine kompetencer og din erfaring på en måde, der er værdifuld for både dig og din arbejdsplads. 

På 1:1-forløbet får du gennem individuelle samtaler mulighed for at reflektere over din motivation og dine ønsker til dit job og din senkarriere, og du bliver klædt på til at tage en konstruktiv dialog med din chef. Du får samtidig mulighed for at gøre dig overvejelser om den livstransition, der vil ske, når du stopper med at arbejde, og om, hvilke initiativer du skal tage i dag for at opnå høj livskvalitet senere.

Din arbejdsgiver får også glæde af din afklaring, ikke mindst fordi I kan lave klare aftaler, der tilgodeser jer begge, så I får en fælles plan.

 

 

Vælg startdato

  • Før start

    Dit individuelle afklaringsforløb begynder med en indledende samtale med videnudviklingschef Rikke Bay Andreasen. Herefter bliver du matchet med en af vores særligt udvalgte konsulenter med erhvervspsykologisk baggrund, mange års erfaring som konsulent og coach og et indgående kendskab til tematikkerne i senkarrieren.
    Læs mindre
  • Forløbet

    Det individuelle samtaleforløb er struktureret og samtidig fleksibelt, så det kan skræddersyes til dine særlige fokuspunkter.

    Du mødes med en professionel samtalepartner enten fysisk i København/Aarhus eller virtuelt/over telefonen – eller som en kombination af de to. Du vælger selv tidspunkterne. 

    I forløbet kan du fx få sparring til overvejelser som:

    • Hvordan bidrager jeg bedst muligt? 
    • Hvordan bevarer jeg motivationen?
    • Hvordan tager jeg en dialog med min chef?
    • Har jeg energi til at arbejde, som jeg plejer?
    • Hvor længe vil jeg blive på arbejdsmarkedet?
    • Hvordan overleverer jeg min viden?
    • Hvad bør jeg gøre?
    • Hvad har jeg overhovedet lyst til? 
    • Skal jeg lave noget andet?
    • Hvilke ændringer har jeg brug for?
    • Hvem er jeg, når jeg ikke er leder, specialist eller en anden rolle længere?
    • Kan jeg være leder på nedsat tid?
    • Hvordan skaber jeg en god transition fra arbejdsliv til pensionering?
    • Hvilke fællesskaber skal jeg udvikle?
    • Hvordan får jeg høj livskvalitet de næste mange år?
     

Hvorfor lære om forhandling?

Ved at styrke dine forhandlingskompetencer vil du som leder kunne skabe forhandlingsresultater, der tilfredsstiller organisationens og forhandlingspartnerens interesser på et højere niveau. Du lærer at omsætte relevante metoder til handlinger på et empirisk og reflekteret grundlag, og du får øjnene op for nye handlings- og løsningsmuligheder og bliver bedre til at opnå værdifulde resultater gennem din forhandling.

Hvem underviser?

Malene Truelsen

Malene Truelsen
Cand.jur. og konsulent

Malene har mange års praktisk erfaring med forhandlinger på alle organisatoriske niveauer fra sine lederstillinger i det offentlige som bl.a. sekretariatschef og administrationschef. Hun er en erfaren underviser, uddannet jurist og bl.a. efteruddannet på Harvard Kennedy School i forhandling. Malene er i dag selvstændig konsulent inden for organisationsforandring, lederskab, coaching og forhandling. 

Modulets form og didaktik

Diplomuddannelsen i ledelse har et stærkt fokus på at skabe transformativ læring gennem aktionslæring. Ny forskningsbaseret teori bliver kombineret med øvelser i at praktisere lederskab og evnen til at eksperimentere med lederskabet i egen praksis. 

Resultatet er et bæredygtigt grundlag for at anvende det lærte i egen organisation. Eksamen er en del af den transformative læringsproces, hvor du også bedømmes på dine kompetencer i praksis. Eksamen involverer derfor eksperimenter med din egen ledelsespraksis, der gør det muligt at vurdere, hvad du kan, og ikke kun, hvad du ved. 

Undervisningen på ’Ledelse og forhandling’ består af oplæg om teorier og metoder samt diskussioner om faldgruber, hvor du inddrager din egen case. Mellem undervisningsdagene eksperimenterer du og observerer i det små, fx ved at ændre i procedurer og teknikker i egen organisation for på den måde at lære mere om forhandlingens rammer og vilkår og mulige implikationer. 

Eksamensform 
Du afslutter ’Ledelse og forhandling’ med en mundtlig eksamen på baggrund af en skriftlig opgave.
I den skriftlige opgave demonstrerer du indsigt i forhandlingens betydning for ledelsesopgaven, dine evner til at indsamle relevant empiri og til at omsætte forhandlingsteknikker og -stile til din ledelsesmæssige praksis på et reflekteret empirisk grundlag. 
Bedømmelse: Individuel eksamen med ekstern censur efter 7-trinsskalaen. Der gives en samlet karakter for opgaven og den mundtlige præstation.
Bedømmelsen sker ud fra modulets læringsmål og den gældende eksamensbekendtgørelse.

Det siger tidligere deltagere

Her ser du et gennemsnit af 38 tidligere deltageres tilfredshed.

Jeg har brugt værktøjet meget i min egen ledelse og kan se det gør en forskel i min hverdag.
Louise Jensen, Generalsekretær, Dansk Ungdoms Fællesråd

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Ikke-medlemmer
    10.901 kr. (momsfri)
  • Medlemmer
    10.900 kr. (momsfri)
  • Prisen er inkl. eksamen og forplejning, men ekskl. bøger (ca. 1.500 kr.)

    Vær opmærksom på, at muligheden for medlemsrabat bortfalder fra 1. august. Det gør vi for at leve op til en ny bekendtgørelse om lige uddannelse for alle.

    Derudover stiger priserne fra 13. november.

    Du har mulighed for at vælge forplejning fra. Fravælger du forplejning, trækker vi 120 kr. pr. undervisningsdag fra den samlede pris.

    Dit valg er bindende hele forløbet. Medbragt mad må ikke spises på kursusstedet.

  • Dato og tidspunkt
  • 11. september 2024
    25. september 2024
    9. oktober 2024

    Alle dage er fra kl. 9.00 - 16.00

    Eksamensdatoer vil blive udmeldt ved kursusstart.
  • Kursets referencenr.
  • 38994
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    4. september 2024 kl. 16:00


    Afmeldingsfrist
    11. august 2024
  • Yderligere info, kontakt
  • Christina Louise Thomsen

    Christina Louise Thomsen
    Kursuskoordinator
    cth@djoef.dk
    33 95 98 34

  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik.

Se alle