]]>

Kursus

Digital transformation og strategi

Bliv klædt på til at drive, udvikle og eksekvere digital transformation og strategi, der er værdiskabende for din organisation.

Startdato og sted

14. november 2024
København K

Varighed

4 dage
09:00-16:00

Pris

22.500 kr. ekskl. moms
Medlemmer

Se alle priser

Er kurset for dig?

Du ønsker at drive en forandring mod en mere innovativ digital og datadreven organisation eller udvikle en digital forretning.

Måske er du projektleder eller forretnings- og produktudvikler og skal lede implementering af strategiske digitaliseringsindsatser.

Måske indgår du i et strategisk udviklingsforløb, hvor I skal bruge agile metoder til at effektivisere og løfte kvaliteten af digitale transformationer, processer og leverancer.

Du kan deltage, både hvis du arbejder i en offentlig organisation og en privat virksomhed.

På kurset lærer du om:

Du får

  • indsigt i kernebegreber og betegnelser inden for digital transformation, digital strategi, digitalisering og data
  • metoder og værktøjer til at drive, udvikle og implementere digital transformation og strategi i din organisation
  • metoder til at identificere brugerbehov og udvikle nye digitale løsninger
  • agile strategier og metoder til at prioritere digitale strategiske indsatser
  • konkrete og praktiske agile udviklings- og projektmetoder

 

Det får din arbejdsplads

Din arbejdsplads får en medarbejder, der:

  • bevæger organisationen fremad med digital transformation og digital strategi
  • flytter menneskers adfærd og får udvikling til at ske
  • trækker på agile metoder til udvikling og innovation
  • omsætter data og brugerindsigter til konkrete digitale løsninger 
  • har forskellige strategier at trække på i en digital transformation

Kursets indhold

På kurset får du indblik i, hvorfor definition og implementering af den digitale strategi er en nødvendighed for at sikre din organisations fortsatte relevans og overlevelse. Du får metoder og mindset til at drive digital transformation og strategiske forandringer i praksis med indblik i processen, tilgangen, kvalitative metoder og forankring af løsninger.

Du får indsigt i, hvordan digitaliseringen og data forandrer de strategiske muligheder i din organisation. Undervejs får du inspiration og viden om, hvordan du kan arbejde videre med data, digitalisering, brugerdreven produktudvikling og forankring af løsninger i din egen organisation.

Du lærer, hvor og hvordan du kan sætte ind for at bevæge organisationen fremad og øge dens digitale muligheder. Du får konkrete metoder til at drive implementering af strategiske og værdiskabende aktiviteter, og hvordan du skaber resultater i din organisation.

  • Før start

    Inden kurset forbereder du dig ved at læse udvalgte artikler.

    Læs mindre
  • Dag 1

    14. november 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Nørre Voldgade 106, 5. 1358 København K

    Første dag giver dig en introduktion til digital transformation og digital strategi. Du arbejder med, hvordan du oversætter den overordnede organisatoriske strategi til digital strategi og eksekvering. Du bliver introduceret til metoder for målstyring, kvalitative undersøgelsesmetoder og agil eksekvering.

    Dagen giver dig:

    • perspektiver på digital transformation og digital strategi
    • indsigt i kompleksitet og værdiskabelse i strategiprocessen
    • indsigt i agil strategi og roadmapping
    • viden om agile processer og løbende justeringer af implementeringsaktiviteter
    • træning i business impact mapping, så du kan prioritere digitale indsatser
    • en kvalitativ tilgang og metode til at forstå behov, udvikle og teste idéer og justere antagelser.
  • Dag 2

    15. november 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Nørre Voldgade 106, 5. 1358 København K

    På dag 2 får du en introduktion til, hvordan data og digitalisering forandrer organisationer og giver ny forståelse af organisationens situation. Du får input til den digitale transformation og strategi samt nye muligheder til fremtidens løsninger. Du får også en bedre forståelse for, hvad der skal til for at oversætte data til værdiskabende aktiviteter for kunder, brugere og kolleger.

    Dagen giver dig:

    • viden om og styr på betegnelserne inden for data og digitalisering
    • perspektiver på, hvordan du kan bruge visualisering af data i transformations- og strategiprocessen
    • indblik i begreber som AI/ChatGPT, cloud computing og machine learning, og hvordan du kan bruge dem i strategiske initiativer.
  • Dag 3

    28. november 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Nørre Voldgade 106, 5. 1358 København K

    På dag 3 lærer du principperne for agile udviklingsprocesser, og du får indblik i kvalitative metoder til at identificere behov og minimere risici. Du bliver også introduceret til, hvordan involvering og tværfagligt samarbejde er nødvendigt for, at du kan eksekvere strategiske initiativer effektivt.

    Dagen giver dig:

    • indblik i den agile udviklingsproces, og hvordan du kan organisere og lede tværfaglige teams
    • introduktion til design thinking, så du finder de problemstillinger, som er værd at løse
    • træning i at bruge konkrete teknikker til udvikling af hypoteser, så du kan teste prototyper og strategiske initiativer.
  • Dag 4

    29. november 2024, kl. 9.00 - 16.00
    Sted: Nørre Voldgade 106, 5. 1358 København K

    På den sidste dag får du en god forståelse for, hvordan du kan være med til at forankre digital transformation og strategi i din organisation. Du får en introduktion til, hvordan du bruger teknologi rigtigt i din organisation, så du sikrer værdiskabelse for organisationen og flytter menneskers adfærd.

    Dagen giver dig:

    • introduktion til teori og praksis på området med fokus på technology adoption-cases, agile processer og reel forandring
    • træning i at bruge konkrete teknikker til at planlægge og gennemføre adoption-aktiviteter, der passer din organisations størrelse
    • metoder til at afdække udfordringer og håndtere måling af succes med simplified scenario mapping og business outcome scorecard.

Hvem underviser?

Magnus Christensson

Magnus Christensson
VP of Product, Lenus eHealth

Magnus har mere end 20 års erfaring i at drive strategisk digitalisering og produkt- og forretningsudvikling for en række af de største organisationer i Danmark. Han er ekspert i organisatorisk udvikling og forankring af forandringer i organisationer både på ledelsesniveau og ud i organisationen.  Magnus er VP of Product for Lenus eHealth, et af Danmarks hurtigst voksende startups med 400 medarbejdere i 11 markeder, og han har i mange år været rådgiver og konsulent for statslige myndigheder, kommuner, globale organisationer og startups.

Kursets form

Undervisningen er en vekselvirkning mellem oplæg, interaktive øvelser og praksistræning af metoder og konkrete værktøjer. Imellem de enkelte moduler får du øvelser og opgaver, som giver dig mulighed for at afprøve metoder og værktøjer i din egen praksis og organisation.

Du skal derfor være forberedt på at lave konkrete refleksioner over din egen praksis og dele dine erfaringer i forskellige grupper. Kurset er øvelsesorienteret, og du får rig mulighed for at prøve metoder og værktøjer af, inden du tager dem med hjem.

Magnus Christensson er den gennemgående underviser alle fire dage. Du vil også møde Claus Kenberg fra GoGift A/S på dag 2 om data og Anders Bendix Kiel fra WorkWays på dag 4 om implementering og forankring.

Undervejs på kurset forstærker Djøfs digitale læringsportal din læring med forskellige læringsaktiviteter og materialer. Sammen gør vi noget godt for miljøet ved at spare på det trykte materiale.

Log på portalen fra en browser, lige når du har brug for det, og lær de andre deltagere og underviseren at kende allerede før kurset.

Pris og praktisk info

  • Pris
  • Ikke-medlemmer
    26.200 kr. (ekskl. moms)
  • Medlemmer
    22.500 kr. (ekskl. moms)
  • Dato og tidspunkt
  • 14. - 15. november 2024, kl. 9.00 - 16.00

    28. - 29. november 2024, kl. 9.00 - 16.00

  • Kursets referencenr.
  • 38436
  • Frist
  • Tilmeldingsfrist
    14. oktober 2024 kl. 09:00


    Afmeldingsfrist
    14. oktober 2024
  • Yderligere info, kontakt
  • Margit Jørgensen

    Margit Jørgensen
    Kursuskoordinator
    maj@djoef.dk
    33 95 98 73

  • Behandling af personoplysninger
  • Når du deltager i et arrangement hos Djøf, behandler vi nogle personoplysninger om dig. Du kan læse mere om Djøfs behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik.

Se alle